URZAD GMINY W BRZEŹNICY
UL. KRAKOWSKA 109
34-114 BRZEŹNICA
ogłasza nabór na wolne od dnia 1 stycznia 2016 roku stanowisko urzędnicze - SEKRETARZ GMINY BRZEŹNICA
Ogłoszenie Nr K.210.1.2015
Data ukazania się ogłoszenia: 17 listopad 2015r.
1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE (formalne):
- Spełnienie wymagań określonych art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1202) określonych dla kierowniczych stanowisk urzędniczych,
- Wykształcenie wyższe (preferowane administracyjne),
- Co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1202), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 w/w ustawy oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
- Umiejętność biegłej obsługi komputera w zakresie podstawowych programów pakietu OFFICE, oprogramowania LEGISLATOR do sporządzania elektronicznej formy Uchwał oraz
- Znajomość przepisów ustaw:
- o samorządzie gminnym,
- o pracownikach samorządowych,
- o finansach publicznych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- kodeksu wyborczego,
- o ochronie danych osobowych,
- o dostępie do informacji publicznej
- kodeksu pracy.
2. WYMAGANIA DODATKOWE:
- Umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi, kierowania zespołem, delegowania zadań, dobrej organizacji pracy i myślenia strategicznego,
- samodzielność, zdolność podejmowania decyzji, odporność na stres,
- dyspozycyjność,
- rzetelność, odpowiedzialność,
- wysoka kultura osobista,
3. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
- opracowywanie projektu statutu i projektów statutów jednostek pomocniczych gminy oraz ich zmian,
- opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego Urzędu, Regulaminu Pracy Urzędu, Regulaminu okresowych ocen pracowników, oraz innych regulaminów dotyczących pracy Urzędu Gminy, których wymóg sporządzenia wynika z przepisów prawa.
- wdrażanie i kontrola przestrzegania Regulaminu Organizacyjnego i innych Regulaminów regulujących pracę Urzędu Gminy,
- nadzór nad komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy i gminnymi jednostkami organizacyjnymi w ramach kontroli zarządczej i kontroli wewnętrznej,
- sporządzanie zakresów zadań poszczególnych referatów, zakresu kompetencji referatów, projektów podziału Referatów na stanowiska pracy oraz innych dokumentów w sprawach pracowniczych,
- nadzór nad dyscypliną, organizacją pracy w Urzędzie oraz obsługą interesantów,
- inicjowanie usprawnień, upowszechnianie nowoczesnych metod organizacji pracy,
- koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu,
- sprawowanie bieżącej kontroli nad terminowym wykonywaniem zadań przez komórki organizacyjne Urzędu Gminy i gminne jednostki organizacyjne,
- wnioskowanie w sprawach awansowania, nagradzania oraz udzielania kar pracownikom,
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami i referatami oraz zapewnienie prawidłowej współpracy i komunikacji pomiędzy pracownikami komórek organizacyjnych urzędu,
- nadzór nad udostępnianiem informacji publicznej,
- dokonywanie ocen pracowników bezpośrednio podległych Sekretarzowi,
- zapewnienie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa,
- koordynacja pracy biura Rady Gminy w tym:
-
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady Gminy oraz innych materiałów na posiedzenia komisji i sesji Rady Gminy,Opracowywanie tekstów jednolitych uchwał.
- przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
- nadzór merytoryczny nad obsługą Rady Gminy i jej komisji,
- udział w sesjach i komisjach Rady Gminy,
- prowadzenie rejestrów uchwał Rady Gminy,
- przekazywanie uchwał Rady Gminy do Wojewody i Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- przekazywanie do publikacji aktów prawa miejscowego,
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych,
- przygotowywanie projektów porozumień i umów,
- Opracowywanie projektów pełnomocnictw i imiennych upoważnień dla pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych do podejmowania działań lub wykonywania określonych czynności w imieniu Wójta.
- nadzór merytoryczny nad przygotowywaniem zarządzeń Wójta przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu oraz nadzór nad realizacją uchwał i zarządzeń,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców,
- podpisywanie pism i decyzji w granicach upoważnienia udzielonego przez Wójta,
- prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków wpływających do Urzędu Gminy,
- nadzorowanie przepływu wniosków, skarg i podań oraz kontrolowanie sposobu ich załatwienia,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami Urzędu zgodnie ze schematem organizacyjnym,
- dekretowanie poczty oraz faktur,
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych od pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek podległych,
- prowadzenie rejestru instytucji kultury,
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek oświatowych,
- kierowanie Urzędem i wykonywanie czynności na podstawie udzielonego pełnomocnictwa w czasie nieobecności lub niemożności wykonywania swej funkcji przez Wójta,
- prowadzenie ewidencji kontroli zewnętrznych w Urzędzie oraz dokumentacji pokontrolnej,
- współpraca z przedstawicielami organów kontroli zewnętrznej w zakresie zapewnienia warunków i środków niezbędnych do sprawnego przeprowadzenia kontroli w Urzędzie,
- koordynacja udzielania wyjaśnień oraz przygotowywania przez pracowników projektów odpowiedzi na wnioski i zalecenia pokontrolne organów kontroli zewnętrznej,
- wykonywanie funkcji kierownika Referatu Organizacyjnego i sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad wydzielonymi komórkami organizacyjnymi,
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec wójta poza rozwiązywaniem i nawiązywaniem stosunku pracy i ustalaniem wynagrodzenia.
- kierowanie pracami Komisji Inwentaryzacyjnej i stałej Komisji Likwidacyjnej,
- koordynacja prac związanych z organizacją wyborów do organów jednostek pomocniczych, ławników do sądów, oraz spisami,
- opracowywanie projektów pełnomocnictw i imiennych upoważnień dla pracowników Urzędu do podejmowania w imieniu Wójta decyzji z zakresu administracji publicznej,
- Sprawowanie nadzoru (wspólnie ze stanowiskiem ds. obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych) nad systemem alarmowania członków gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, a w sytuacjach kryzysowych zapewnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji oraz prowadzonych czynności.
4. WARUNKI PRACY:
- Wymiar czasu - 1 etat,
- Praca na stanowisku zarządzającym, decyzyjnym, wymagająca odporności na stres, umiejętności pracy pod presją czasu, oraz kształtowania dobrych relacji interpersonalnych,
- Praca o charakterze administracyjnym, siedząca, chodząca, wymagająca wyjazdów w teren, kontaktów z instytucjami i innymi jednostkami w zakresie realizacji zadań. Biuro mieści się na pierwszym piętrze budynku urzędu gminy: Brzeźnica ul. Krakowska 109.
5. INFORMACJA:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Brzeźnica, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6 %.
6. WYMAGANE DOKUMENTY:
- List motywacyjny
- życiorys (CV)
- Kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie,
- kserokopie innych dodatkowych dokumentów potwierdzających kwalifikacje, umiejętności,
- Kserokopia świadectw pracy potwierdzających zatrudnienie,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Oświadczenie o stanie zdrowia,
- Oświadczenie o niekaralności i korzystaniu w pełni z praw publicznych.
Uwaga!
Dokumenty wymienione w pkt 6 lit. a-b, f-h muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata. Niepodpisanie dokumentów spowoduje odrzucenie oferty.
Kserokopie dokumentów wymienionych w pkt 6 lit. c, d, e - powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
SKŁADANIE OFERT:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w Urzędzie Gminy Brzeźnica (dziennik podawczy lub sekretariat) lub przesłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Brzeźnica, ul. Krakowska 109 34 – 114 Brzeźnica pow. wadowicki, woj małopolskie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko Sekretarza Gminy Brzeźnica ” do dnia 27 listopada 2015 roku do godz. 14.00.
Oferty, które wpłyną do Urzędu po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
Komisja powołana przez Wójta Gminy Brzeźnica działa dwuetapowo:
I etap – zapoznanie się z dokumentami złożonymi przez kandydatów, ustalenie czy zostały spełnione kryteria określone w ogłoszeniu o naborze oraz ustalenie listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu postępowania.
II etap – przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatami. Rozmowa kwalifikacyjna obejmować będzie m.in. pytania przekrojowe z zakresu znajomości przepisów ustaw wymienionych w ogłoszeniu o naborze.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub na wskazany adres e-mail o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, życiorys powinny być opatrzone klauzulą : „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych” (Dz.U.2014 poz.1182 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1202).
Informacja o wynikach naboru umieszczona zostanie niezwłocznie na stronie Internetowej gminy (www.brzeznica.pl), w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy w Brzeźnicy ul. Krakowska 109.
Wójt Gminy Brzeźnica
mgr inż. Bogusław Antos