Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Sosnowicach wzięła udział w Drugim Ogólnopolskim Konkursie dla szkół wszystkich rodzajów i stopni „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń”.
Konkurs został zorganizowany przez redakcję miesięcznika „Perspektywy Europejskie” oraz Fundację Państwo Obywatelskie – organizację pożytku publicznego. W skład Komitetu Honorowego weszli: Minister Edukacji Narodowej, Minister Sprawiedliwości, przedstawiciele Sejmu i Senatu, przedstawiciele Kuratoriów Oświaty i Stowarzyszeń Nauczycielskich, Komendant Główny Policji, Rektorzy i Dziekani uczelni oraz wydziałów pedagogicznych, przedstawiciele organizacji obywatelskich oraz samorządów terytorialnych. Konkurs został przeprowadzony w okresie od 10 X 2012 r. do 30 IV 2013 r., a jego hasłem było: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”.
Celem konkursu było spopularyzowanie wśród uczniów podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawnego i społeczeństwa obywatelskiego, norm współżycia, poszanowania praw jednostki, przeciwdziałania patologiom, tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach. Równocześnie konkurs służył podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkół i uczniów. Uczniowie wykonywali zadania wynikające z regulaminu konkursu.
W skład zadań wchodziło przeprowadzenie debaty uczniowskiej na temat „Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel”, konkursu literackiego i plastycznego dotyczącego relacji międzyludzkich, spotkań z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Ośrodka Pomocy Społecznej i Służby Zdrowia, konwersatoriów na temat przestrzegania prawa i uzależnień. Nauczyciel koordynujący realizację zadań konkursowych w szkole odbył 100-godzinne seminarium „Bezpieczna Szkoła 2013” w formule e-learning przeprowadzone przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
Działania były dokumentowane i przesyłane do Jury Konkursu. Po wykonaniu wszystkich zadań przez szkołę i uzyskaniu odpowiedniej ilości punktów Komisja Konkursowa przyznała Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Sosnowicach tytuł i dyplom „Bezpieczna Szkoła”.
Galeria Fotograficzna >>> zobacz