REJESTRACJA ZGONÓW Termin zgłoszenia zgonu: w ciągu 3 dni od dnia zgonu /art. 64 ust. l pr. o a. s. c./; jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej w ciągu 24 godzin. Do zgłoszenia zgonu obowiązani są w kolejności: l/ małżonek lub dzieci zmarłego, 2/ najbliżsi krewni lub powinowaci, 3/ osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon, 4/ osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały, 5/ administrator domu, w którym nastąpił zgon, 6/ szpital lub inny zakład, jeżeli zgon tam nastąpił. Wymagane dokumenty przy rejestracji zgonu: - karta zgonu wystawiona przez lekarza, - dokument tożsamości osoby zmarłej. Po sporządzeniu aktu zgonu osoba rejestrująca otrzymuje 3 odpisy aktu zgonu. Z ksiąg stanu cywilnego wydaje się: l/ odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego, 2/ zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku 3/ zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego Odpisy oraz zaświadczenia w/w wydaje się na wniosek osoby, której akt dotyczy, jej wstępnych, zstępnych, małżonka i rodzeństwa, przedstawiciela ustawowego, sądu i innego organu państwowego tj. prokuratora, policji oraz organu administracji państwowej i samorządowej oraz każdego kto wykaże interes |