Brzeźnica ul. Krakowska 109 piętro nr 3 pokój 37
Referat infrastruktury ( I )
Stanowisko ds. Budownictwa Planowania Przestrzennego ( PP )
STRUKTURA
- Inspektor mgr inż. Beata Gacek tel : 33 879 20 29 wewnętrzny - 24
- Inspektor inż. Aneta Dzieża tel : 33 879 20 29 wewnętrzny - 24
ZAKRES DZIAŁANIA
|
Do Referatu Infrastruktury należą następujące sprawy: |
|
w zakresie budownictwa i planowania przestrzennego - wykonywanie zadań z zakresu gospodarki przestrzennej, w szczególności : |
|||
a) |
koordynowanie sporządzania projektów studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego gminy i projektów planu zagospodarowania przestrzennego gminy, |
|||
b) |
prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania przestrzennego gminy, |
|||
c) |
prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, |
|||
d) |
wydawanie zaświadczeń o kwalifikacji terenów w planie zagospodarowanie przestrzennego i zaświadczeń o zgodności inwestycji z planem zagospodarowania przestrzennego |
|||
e) |
opiniowanie protestów i zarzutów do projektu planu zagospodarowania przestrzennego, |
|||
f) |
wykonywanie wyrysów i wypisów z planu zagospodarowania, |
|||
g) |
wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, |
|||
h) |
opiniowanie zalesień zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego, |
|||
i) |
opracowywanie i aktualizowanie kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy w oparciu o strategię rozwoju gminy, |
|||
j) |
prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i numeracją nieruchomości, |
|||
k) |
prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłaty planistycznej, |
|||
l) |
opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości, |
|||
m) |
wydawanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego; |
|||
n) |
przygotowywanie metadanych infrastruktury informacji przestrzennej w odniesieniu do zbiorów i usług przestrzennych określonych przepisami prawa, |
|
w zakresie ochrony środowiska : |
||||
a) |
wydawanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, |
||||
b) |
prowadzenie spraw z zakresu ustawy o utrzymaniu porządku w gminie oraz wydanych na jej podstawie przepisów gminnych, w tym: |
||||
- |
wydawanie decyzji i upomnień dotyczących zaniechania wyprowadzania nieczystości ciekłych do wody i gruntu, |
||||
- |
prowadzenie wizji lokalnych w terenie, w tym również z udziałem policji, |
||||
- |
prowadzenie ewidencji pokryć azbestowych, |
||||
- |
prowadzenia ewidencji umów na wywóz odpadów stałych, |
||||
- |
prowadzenie ewidencji szczelnych osadników ścieków, |
||||
- |
prowadzenie ewidencji oczyszczalni przydomowych. |
||||
c) |
prowadzenie wykazu dokumentów zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, |
||||
d) |
nadzór nad realizacją Gminnego Planu Ochrony Środowiska, |
||||
e) |
nadzór nad realizacją Gminnego Programu Gospodarki Odpadami, |
||||
f) |
wydawanie postanowień z zakresu ochrony środowiska, w tym: |
||||
- |
zatwierdzających program gospodarki odpadami, |
||||
- |
w sprawie uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, zbierania i transportu odpadów, |
||||
g) |
likwidacja dzikich wysypisk, |
||||
h) |
prowadzenie innych spraw zakresu ochrony środowiska, ochrony złóż surowców mineralnych, ochrony przed zanieczyszczeniami w zakresie określonym odrębnymi ustawami. |
||||
i) |
przyjmowanie i ewidencjonowanie zawiadomień o wpisie do rejestru górniczego oraz wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji gminy w ustawie prawo geologiczne i górnicze. |