W tym roku ruszyła ogólnopolska kampania społeczna adresowana do sprzedawców napojów alkoholowych nt. zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia - „MASZ WPŁYW”.
Na zlecenie PARPA, w ramach Narodowego Programu Zdrowia, kampanię realizuje Stowarzyszenie DIAKONIA Ruchu Światło - Życie, które przygotowało pakiet materiałów edukacyjnych „Liczy się wiek, nie wygląd” dla sprzedawców (plakaty, naklejki, ulotki). Gmina Brzeźnica z zainteresowaniem przyjęła propozycję rozpropagowania przygotowanych materiałów na swoim terenie.
Lokalnymi Ambasadorami akcji na naszym terenie została Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Posterunek Policji w Brzeźnicy.
Materiały dotyczące Kampanii rozwiezione zostały do wszystkich przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych przez dzielnicowych.
W związku z uczestnictwem w w/w kampanii edukacyjno-informacyjnej sprzedawcy otrzymali pakiety materiałów edukacyjnych. Każdy z nich zawierał:
- plakat do wywieszenia w sklepie, który przypomina o zakazie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim oraz konieczności weryfikacji wieku młodych klientów poprzez sprawdzanie dowodów osobistych;
- naklejkę dla sprzedawcy do umieszczenia przy kasie, która przypomina o konieczności sprawdzenia dokumentu potwierdzającego wiek osób młodo wyglądających;
- naklejkę przeznaczoną do wyeksponowania blisko kasy, ale od strony kupującego przypominająca o obowiązku ukazania dowodu osobistego przy zakupie alkoholu
- ulotkę edukacyjną dla sprzedawcy z podstawowymi treściami edukacyjnymi, przypominającymi o wieku i informującym o konsekwencjach związanych ze sprzedażą alkoholu osobom nieletnim.
Oprócz dystrybucji materiałów w ramach akcji prowadzona jest także kampania medialna z wykorzystaniem spotu filmowego, której celem było zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu nieletnim i zachęcenie świadków tych sytuacji do reagowania.
Jeżeli uważasz, że warto wspierać młodych ludzi w dokonywani przez nich mądrych wyborów DOŁĄCZ do sprzedawców, którzy nie sprzedają alkoholu nieletnim i pomóż zachęcić do tego innych handlowców